مفاهیم: فشرده‌سازی تصویر در وب چیست؟
نوشته شده توسط : alipour

برای ذخیره‌سازی تصاویر می بایست حجم داده ها را تا جایی که ممکن می باشد کاهش اعطا کرد و اساس تمام روش‌های فشرده‌سازی کنار گذاردن بخش‌هایی از اطلاعات و داده‌ها میباشد .
ضریب یا نسبت فشرده‌سازی می‌باشد که میزان و در صد کنار گذاشتن داده ها را مشخص و معلوم مینماید . این خط مش ذخیره‌سازی و انتقال اطلاعات را آسان‌تر میکند و پهنای‌باند و فرکانس زمینه نیاز کاهش می یابد .

امروزه روش‌هایی متفاوت و پیشرفته برای فشرده‌سازی وجود دارد . فشرده‌سازی تصویر از این اصل اصلی تبعیت می نماید که چشم انسان حد فاصل دو عنصر چهره‌ای نزدیک به هم را یکسان چشم و تمایز آنها را نمی‌تواند تشخیص دهد . همینطور اثر نور و روشنایی و تصویر برای زمان مدت معینی در چشم باقی ما‌نده و از بین نمی‌رود که این ویژگی در ایجاد تصاویر متحرک قضیه توجه بوده میباشد .

سئو در مشهد

رویه
JPEG نام این فرمت در واقع مخفف عبارات JOINT PHOTOGRAPHIC EXPERT GROUP می باشد . از این رویکرد در فشرده‌سازی عکس و تصاویر گرافیکی بومی استفاده میگردد JPEG اولی و ساده‌ترین رویکرد در فشرده‌سازی تصویر هست به همین ادله در ابتدا همت شد برای فشرده‌سازی تصاویر متحرک زمینه به کارگیری قرار گیرد . برای این مراد تصاویر به فیس قاب به کادر نظیر عکس فشرده می‌شدند وبا ابتکار روش MOTION JPEG برای رابطه دادن این عکس‌ها به هم همت شد که با مشکلاتی همپا بود .

راه و روش
MPEG نام این فرمت مخفف عبارت MOVING PICTURE EXOERT GROUP می‌باشد . این شیوه در اولِ سال 90 اختراع شد و در آن اطلاعات تصویر با سرعت حدود 5/1 مگابیت بر ثانیه انتقال پیدا میکرد که در تهیه تصاویر ویدئویی به کارگیری می شد . با این خط مش امکان ذخیره حدود 650 مگابایت اطلاعات مساوی حدود 70 دقیقه تصویر متحرک در یک دیسک به وجود آمد . در MPEG بیت‌های داده ها به رخ سریال ارسال می گردند و به یاور آن ها بیت‌های کنترل و هماهنگ‌کننده هم ارسال میگردند که حالت و نحوه قرارگیری بیت‌های اطلاعاتی را برای انتقال و تصویب داده ها صدا و تصویر انتخاب می‌کند .

شیوه
MP3 MP3 هم روشی برای فشرده سازی داده ها صوتی به ویژه موسیقی است که از نحوه آن حجم زیادی از اطلاعات صوتی در فضای تقریبا کوچکی ذخیره میشود .

منش
MPEG2 در رویه MPEG2 از ضریب فشرده‌سازی بالاتری به کارگیری می‌شود و قابلیت و امکان دسترسی به اطلاعات 3 تا 15 مگابیت بر ثانیه هست از این روش در دی‌وی‌دی‌های امروزی استعمال می‌شود در اینجا هم هر کادر چهره ای مشتمل بر یکسری سطر از اطلاعات دیجیتالی است .

خط مش
MPEG 4

از این خط مش برای تجهیزاتی که با انتقال سرعت بالا یا نماید داده ها سرو فعالیت دارا هستند استفاده میگردد . این رویه بضاعت و توان جبران غلط و ارائه تصویر با کیفیت بالا را داراست . قضیه اشتباه و جبران آن در مسئله تلفن‌های همپا و کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها و شبکه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار هست .

در کانال های کامپیوتری باید تصویر برای کاربرانی که از مودم‌های پرسرعت یا نماید استعمال می‌نمایند به نیکی سناریو داده شود، در چنین حالتی منش MPEG 4 مناسب می‌باشد . از این رویکرد در دوربین‌های تلویزیونی نیز به کار گیری میشود .

ایده مهم این رویکرد تقسیم یک قاب ویدئویی به یک یا این که چندین موضوع می‌باشد که مطابق قاعده خاصی کنار نیز قرار می گیرند مثل درختی که از روی برگ‌های آن بتوان به شاخه تنه یا ریشه آن دست یافت .

هر برگ می‌تواند مشتمل بر یک قضیه صوتی یا چهره‌ای باشد . هر کدام از این اجزا به چهره جداازهم و غیروابسته قابل کپی و یا انتقال می‌باشند . این تکنیک را با فراگیری زبان می‌توان مقایسه کرد . همان‌طوری‌که در فراگیری لهجه عبارات به رخ جدا از هم و غیروابسته قرار داده می گردند و ما با تروتمیز کردن آن جمله‌ها خاصی می‌سازیم و میتوانیم در یک‌سری جمله، لغات مشترک را فقط یک‌بار بنویسیم و هنگام مرتب کردن آنها به لغات مشترک رجوع و برگشت کنیم، در اینجا نیز هر یک از این اجزا یک مسئله مختص را مشخص و معلوم می‌نماید و ما می‌توانیم اجزا مشترک را فقط یک‌بار به کار ببریم و هنگام ساختن موضوع به آن‌ها بازگشت کنیم . هر یک از موضوعات هم می توانند با موضوعات دیگر ادغام و مجموعه جدیدی را به وجود آورند .

این موضوع باعث انعطاف‌پذیری و کاربرد مضاعف رویکرد MPEG4 می گردد . برای مثال به صحنه بازی تنیس اعتنا فرمائید . در یک بازی تنیس میتوان صحنه را به دو مسئله بازیکن و زمین بازی تقسیم کرد زمین بازی همواره ثابت می باشد بنا بر این بعنوان یک موضوع ثابت همواره تکرار می‌شود ولی بازیکن همواره در درحال حاضر تکان می‌باشد و چندین مسئله مختلف خواهد بود .

این قضیه باعث کاهش پهنای باند اشغالی به وسیله تصاویر دیجیتالی می گردد . اعتنا داشته باشید که علاوه بر سیگنال‌های مربوط به این موضوعات سیگنال های هماهنگ کننده‌ای نیز وجود دارا‌هستند که طریق ادغام و قرارگیری صحیح موضوعات را معین میکند .





:: برچسب‌ها: سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: